نورالسّلام

موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
مشخصات بلاگ
نورالسّلام

برگزار کننده ی کلاس های قرآن در سطوح مختلف
رشت، خیابان مطهری، خواهر امام، نرسیده به حرم مطهر، روبروی پوشاک حبیب‌زاده، بن‌بست شهید بهشتی، پلاک 63، تلفن: 3221204-0131

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷ ب.ظ

سیستم عامل اسلام برترین و ماندگارترین است

وظیفه دانشجوی منتظر در عصر غیبت و تکلیفی که بر دوش اوست، از جمله سوال هایی است که از ابتدای ورود به دانشگاه در ذهن دانشجویان به عنوان افراد تأثیرگذار حتی در محیط کوچک پیرامونی خود، نقش می بندد. در شرایط کنونی و با توجه به موج بیداری اسلامی که سراسر منطقه و حتی دنیا را دربرگرفته است، این سوال در اذهان پررنگ تر می شود. در این راستا نشستی با عنوان «دانشجوی منتظر و رسالت نظام سازی و الگوسازی» در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد که در آن آقای حسن عباسی به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداخت.
آنچه در پی می آید گزارش این نشست به نقل از خبرگزاری دانشجو است :

عباسی با طرح این سوال که اگر حضرت بین ماست، پس چگونه و از کدام سمت به سوی ایشان برویم؟ گفت: رفتن به سوی حضرت حجت از جهت «شدن و صیرورت» است و مبنای صیرورت، این آیه قرآن است که می فرماید: «ان الله لایغیر ما به قوم حتی یغیروا ما بأنفسهم»؛ در هیچ قومی تغییر ایجاد نمی کنیم، مگر اینکه در نفس خودشان تغییر ایجاد کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۱ ، ۲۳:۴۷
دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷ ب.ظ

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

 

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش (ویژه بانوان)

زمان: چهارشنبه 29/9/1391 ساعت 10صبح

مکان: موسسه قرآنی نورالسلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۲۲:۳۷
دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲ ب.ظ

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

سلام علی قولا  من رب الرحیم

سوره : یس آیه : 58

و سلامی که سخن پروردگار مهربان است

  • ترجمه فولادوند
    از جانب پروردگار [ى‏] مهربان [به آنان‏] سلام گفته مى‏شود.
  • ترجمه مجتبوی
    [آنان راست‏] سلامى، که گفتارى از پروردگار مهربان است.
  • ترجمه مشکینی
    (براى آنها) سلام و درود است، گفتارى (صادر) از جانب پروردگار مهربان (که بلاواسطه یا به واسطه فرشتگان به آنان مى‏رسد.
  •  
  • ترجمه بهرام پور
    و [آنها را] سلامى است که سخنى از پروردگار مهربان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۲۲:۳۲
دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷ ب.ظ

قرآن در بینش امام رضا (ع)

 قرآن کریم در اندیشه، گفتار و کردار اهل‌بیت تجسّم و عینیت تمام یافته است

 و سیره کریمانه و سخن حکیمانه ایشان، مستقیم یا غیر مستقیم، روشنگر کتاب الهی در ابعاد گوناگون آن است؛ از این رو یکی از رسالت‌های مهم امامان معصوم(ع) تبلیغ دین، بیان احکام و تفسیر قرآن بوده است. میراث قرآنی و تفسیری باقی مانده و ارزشمند از وجود مبارک امام رضا علیه السلام از نمونه‌های اعلی و عظیم ذخایر قرآنی تفسیر معصومان است و از آن جا که لطف و حکمت خداوند متعال همواره اقتضا کرده انسان را در پهنه طبیعت، بی‌راه و راهبر، رها نکند، میراث قرآنی را در میان خاندان نبوت دست به دست نموده تا به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام رسید و آن امام همام، وارث کتاب الهی و مفسّر راستین قرآن شد و اکنون دوازدهمین حجت، امام عصرعلیه السلام میراث‌دار آن است. به فرموده امام صادق علیه السلام پیوسته خداوند از میان ما خاندان، کسی را بر می گزیند که کتاب او را از آغاز تا به انجامش می‌آموزد.[1]

در این مقاله با نگرشی به سیره قرآنی و تفسیری امام رضا علیه السلام، بیاناتی که ایشان به طور مستقیم در باب قرآن کریم و تفسیر و فهم آن فرموده‌اند، می‌پردازیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۲۲:۰۷

مرحله نهایی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران استان گیلان با شرکت ۱۰۳ نفر در جوار حرم خواهر امام رشت در رشته های حفظ ، ترتیل و قرائت برگزار شد.
بر اساس نتایج به دست آمده در رشته حفظ ۱۰ جزء فرزانه انسان دوست از رودسر ، رقیه رضایی از تالش و خورشید دریایی از رودسر اول تا سوم شدند. در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن فرزانه صادقی از آستارا ، مریم احمدی از رودبار و زهرا جعفری از فومن حائز عناوین اول تا سوم شدند. در رشته حفظ کل نیز مقام اول به سیده زینب تقوی پور از رشت رسید ، سیده مطهره میرنوری از آستانه اشرفیه دوم شد و رقیه صفری از رشت سوم گردید.
در رقابت‌های ترتیل قرآن طیبه خورشیدی صیاد از بندرانزلی در جایگاه نخست ایستاد ، مونا محمد زاده از رشت و مونا پورتقی از بندر انزلی دوم و سوم شدند. در رقابت‌های قرائت قرآن هم مقام اول به سمیه آصفی از تالش رسید ، عاطفه ناصح از صومعه سرا دوم شد و مقام سوم به هاجر خورشیدی از بندرانزلی اختصاص یافت.

منبع: ۸دی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۱ ، ۲۰:۰۷