نورالسّلام

موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
مشخصات بلاگ
نورالسّلام

برگزار کننده ی کلاس های قرآن در سطوح مختلف
رشت، خیابان مطهری، خواهر امام، نرسیده به حرم مطهر، روبروی پوشاک حبیب‌زاده، بن‌بست شهید بهشتی، پلاک 63، تلفن: 3221204-0131

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ

درس‌گفتار قرآن | انصاف و اعتدال، شرط تقوا

سوره مبارکه مائده آیه ۸
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کونوا قَوّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ ﴿۸﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیک‌تر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می‌دهید، با خبر است!
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20544/smpl.jpg
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۰
پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

فمینیسم چه می گوید؟

مری دیلی در «کلیسا و جنس دوم»، (1968) و «زن بوم‏شناسی»، (1978) اعتقاد دارد: 

جادوی مردسالاری، مسیحیت است که مذهب خدای مؤنث را با گنجاندن برخی عناصر آن در اسطوره‏های جدیدی که از هر نوع قدرت مؤنث تهی شده مسئله کرده است. برای نمونه، اقانیم ثلاثه، صلیب و تولد عیسی از یک باکره عناصری بودند که از خدای مؤنث گرفته شدند.

«مرد» از دیدگاه فمینیسم

مسئله «مرد» یکی از مسائل مهمی است که در مباحث فمینیسم برجسته شده است و در واژه‏هایی مانند: مردسالاری، پدرسالاری، مردمحوری، نظام سلطه مردانه و... ظهور پیدا می‏کند.
در مسئله «مرد» دیدگاه‏های متفاوتی در میان فمینیست‏ها وجود دارد؛ بعضی از فمینیست‏ها، مردان را دشمن سازش‏ناپذیر زنان می‏دانند و در پیش گرفتن راهی جداگانه و خودمختارانه را برای برآوردن نیازهای زنان تجویز می‏کنند. از این نقطه‏نظر، مردان در زندگی زنان به کلی زائدند و هیچ گونه سازشی بین زنان و مردان وجود نخواهد داشت.1
در این نگاه رادیکال فمینیست‏ها به مرد، نظام مردسالاری و پدرسالاری چیزی دانسته می‏شود «بی‏زمان». از نگاه آنها مردان همواره در پی این بوده و هستند و خواهند بود که بر زنان تسلط داشته باشند. آنان از هر وسیله‏ای چه منصفانه و چه ناشایست برای رسیدن به این مقصود استفاده خواهند کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۱:۱۷

به گزارش جهان به نقل از  مشرق، بسیاری از هموطنان ایرانی که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و تولید محصولات شرکت نستله، از صهیونیستی بودن آن ناآگاهند، نبود دلایل متقن برای صهیونیستی بودن این شرکت را دلیل خرید محصولات آن ذکر می کنند که در این میان و بویژه در فصل تابستان آب معدنی آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافی میت این کمپانی، خریدار بیشتری در ایران دارد.

گفته می شود این شرکت قصد دارد با توجه به افشاگری های اخیر درباره صهیونیستی بودن آن، اقدام به تغییر نام تجاری خود در کشورمان کند تا از حساسیت برانگیز شدن و تحریم خرید محصولاتش، ممانعت نماید.
متأسفانه باید گفت آب معدنی تولیدی شرکت صهیونیستی نستله و نیز آب معدنی دماوند که نستله، سرمایه گذار آن است پرفروش ترین نوع آب معدنی در داخل کشور به ویژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار می آید.
شهریار بشارت، مدیرعامل شرکت آب های معدنی دماوند چندی پیش ار سرمایه گذاری نستله به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده آب معدنی جهان در این شرکت خبر داده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۴