نورالسّلام

موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
مشخصات بلاگ
نورالسّلام

برگزار کننده ی کلاس های قرآن در سطوح مختلف
رشت، خیابان مطهری، خواهر امام، نرسیده به حرم مطهر، روبروی پوشاک حبیب‌زاده، بن‌بست شهید بهشتی، پلاک 63، تلفن: 3221204-0131

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۲ ب.ظ

امر به معروف

شهید قاسم سجادیان شهید امر به معروف


نام : قاسم

نام خانوادگی: سجادیان

ولادت: ۱۳۵۲

محل ولادت: استان فارس / شهرستان شیراز / سیدان

شهادت : ۱۸ تیر ۷۸

محل شهادت: سیدان شیراز

 ای به چمن ، عطر وجودت صفا            آمـر معــروف ره پربـــلا
کعبه تویی مروه تویی هم مـنا            قلـب تـو بـود کعبه عشق خدا


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۲
سیدحسن نصرالله در سخنانی اعلام کرد: امام خمینی(ره) گفته بودند، ما هر چه داریم از عاشوراست و من می‌گویم، ما هر چه داریم از برکات امام خمینی(ره) است.به گزارش ایسنا به نقل از سایت الوطن‌العربی، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیش‌آهنگی گروه المهدی در دیدار با فرماندهان پیش‌آهنگ در چندین منطقه خاطرنشان کرد: در سوریه گفتیم که حضرت زینب(س) دوباره به اسارت گرفته نخواهد شد و در عراق نیز می‌گوییم زمان آنکه کسی در جهان بتواند مقدسات دینی ما در نجف، کربلا وسامرا را تخریب کند یا به آنها هتک حرمت کند، پایان یافته است.دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مردم ایران و ملتی حامی مقاومت و علمای دین تا زمانی که حضور داشته باشند و تا زمانی که مردی به نام آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران حضور داشته باشند، هیچ حادثه‌ای برای مقدسات ما در جهان رخ نخواهد داد.سیدحسن نصرالله در همین حال تصریح کرد: در عراق خیانتی از سوی افسران وابسته به حزب بعث رخ داده است.وی به کنترل داعش بر موصل  دیگر مناطق عراق اشاره کرد و از موضع مرجع عالیقدر شیعیان در نجف استقبال کرده و گفت: دعوتی که برای در دست گرفتن سلاح در مقابل تروریست‌ها مطرح شده است منظور از آن حمایت از یک طایفه نیست بلکه برای محافظت از تمام عراق است.دبیر کل حزب‌ا... لبنان با بیان اینکه صداهای برخی علیه مداخله حزب‌الله در سوریه بالا رفته است، عنوان داشت: چرا ما این صداها را در محکومیت داعش نمی‌شنویم؟ اگر ما در زمان و روشی مناسب در سوریه مداخله نکرده بودیم یقیناً داعش در حال حاضر در بیروت بود.سیدحسن نصرالله همچنین اعلام کرد: حزب‌ا... لبنان برای جنگ با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق آمده است.دبیرکل حزب‌ا... لبنان همچنین سؤالاتی را پیرامون نقش برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و منطقه در قبال رخدادها در عراق و طرفی که از رخدادهای عراق سود می‌برد، مطرح کرده و علامت سؤالی را در خصوص حقیقت موضع آمریکا ترسیم کرد.وی در ادامه گفت: شاید شما از چیزی بدتان بیاید اما خیر شما در آن باشد، اطمینان داشته باشید که سحر بر ساحر و جادوگر خواهد شورید، زمانی که به کسی اجازه داده می‌شد به مقدسات دینی هتک حرمت کند یا آنها را تخریب کند، پایان یافته است.دبیر کل حزب‌ا... لبنان همچنین بر لزوم انتخاب رئیس جمهور لبنان در سریعترین زمان ممکن و پایان دادن به خلا به وجود آمده تاکید کرد.نصرالله عنوان داشت: همانطور که در روز آزادسازی لبنان گفتیم ما خواهان رئیس جمهوری نیستیم که از پشت به مقاومت خنجر بزند.وی خرسندی خود را نسبت به اوضاع امنیتی داخلی مطرح کرده و گفت: این مسئله بدان معنا نیست که اوضاع 100 درصد به حالت طبیعی بازگشته است و باید همواره احتیاط پیشه کرد.دبیرکل حزب‌ا... لبنان افزود: من به خدا سوگند می‌خورم که اگر امام(عج) در حال حاضر ظهور کنند در لبنان هزاران تن آماده هستند که برای ایشان شهید شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۵
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶ ق.ظ

برنامه سمت خدا تعطیل شد + فیلم

بعد از حاشیه های ایجاد شده به خاطر انتقادات حجت الاسلام ماندگاری به صدا و سیما و پس از عزل تهیه کننده «سمت خدا» توسط مدیران ارشد صدا و سیما به خاطر این انتقادات، سر انجام پخش «سمت خدا» بعنوان پر مخاطب ترین برنامه مذهبی تاریخ صدا و سیما بعد از ۱۱۵۰ قسمت و بعد از گذشت پنج سال متوقف شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۶
يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ق.ظ

ضرورت انطباق ارزش های خبری با موازین فقهی

آیا می توان برای ارزش های خبری، تعریفی بر مبنای اصول و آموزه های فقاهت اسلامی ارائه کرد؟ جایگاه حقیقی خبر و رسانه در اندیشه های فقهی کجاست؟ متأسفانه، گاه آنچه را به عنوان ارزش های خبری می شناسیم و ارائه می دهیم، صرفاً نوعی برداشت از نگاه و تفسیر کارشناسان غربی در حوزه رسانه است.

بدیهی است که استفاده از این نوع تعریف ها و تفسیرها، در سایه بی توجهی به ظرفیت های فقه اسلامی در حوزه رسانه یا بومی نکردن ارزش های خبری که در ذهن برخی از اصحاب رسانه نهادینه شده است، عوارض و پیامدهایی برای جامعه رقم خواهد زد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۶