نورالسّلام

موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
مشخصات بلاگ
نورالسّلام

برگزار کننده ی کلاس های قرآن در سطوح مختلف
رشت، خیابان مطهری، خواهر امام، نرسیده به حرم مطهر، روبروی پوشاک حبیب‌زاده، بن‌بست شهید بهشتی، پلاک 63، تلفن: 3221204-0131

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ق.ظ

رحلت رسول خدا و بازگشت جاهلیت




رحلت رسول خدا و بازگشت جاهلیت

خلیل منصوری
در مقاله حاضر نویسنده با نگاهی تحلیلی و علمی و با استناد به قرآن کریم به یکی از بزرگ ترین دغدغه های رسول خدا(ص) در آستانه رحلت اشاره می کند یعنی انقلاب جاهلی و بازگشت مردم به روش و آموزه های دوران جاهلیت پیش از اسلام .
با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۸:۳۰
پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۹ ق.ظ

زندگی نامه دکتر شهید مفتح

شهید آیت الله دکتر محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ ه.ش در خانواده ای روحانی در همدان به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ محمود مفتح از وعاظ بزرگ همدان بود.استعداد فراوان و عشق زیاد شهید به تحصیل باعث شد که بزودی مراحل مختلف تحصیل را بگذراند، به نحوی که دیگر حوزه همدان برای او قابل استفاده نبود و لذا در سال ۱۳۲۲ در حالی که تنها ۱۵ سال داشت برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۳ ، ۰۸:۲۹
چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۰ ب.ظ

مراسم اربعین

93/9/22 مراسم اربعین برگذار شد.مراسم باقرائت قرآن آغازشد وبا نوای گرم مداحان اهل بیت آقایان فردو حسنی ادامه یافت.مدعوین این مراسم بچه ها و خانوادهایشان بودند. در پایان با شام پذیرایی شد.

در ادامه تصاویر بیشتری از مراسم ببینید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۰
چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۸ ب.ظ

روضه ی بانوان

93/9/16تا 93/821 به مدت 5روز ، صبح هاساعت 10تا12 با سخرانی حاج خانوم عبداللهی برگذارشد




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۸:۲۸
گروه سیاسی «نسیم»:

در ماه محرم امسال رسانه ملی اقدام به پخش یک سخنرانی از حسن رحیم پور ازغدی کرد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سخنرانی که در جمع عده ای از مداحان ایراد شده بود، از ترویج انحرافات در مراسم عزاداری‌ها و برخی بدعت گذاری‌ها انتقاد کرد.
یکی از مواردی که رحیم‌پور در میان انتقادات خود به آن اشاره کرد، "راه اندازی دهه های جدید عزاداری" بود. او در همین راستا گفت: سالی که شش ماهش عزاداری است دیگر عزاداری‌اش ارزشی ندارد. این کارشناس مسائل مذهبی همچنین با بیان اینکه عده ای مدام ایام جدید خلق میکنند به راه اندازی دهه محسنیه اشاره کرد و گفت که با این قبیل اقدامات جایگاه عزاداری شکسته می شود و خیلی‌ها دیگر رغبتی به عزاداری پیدا نمی‌کنند

به دنبال این سخنان وی برخی از کسانی که مخاطب انتقادات رحیم پور قرار گرفته بودند، اقدام به تحریف و انتشار گزینشی سخنان او کردند. آنها کوشیدند تا اینگونه وانمود کنند که رحیم‌پور منکر وجود حضرت محسن(ع) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۳:۰۹
شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۹ ب.ظ

دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟

 


ربعین -اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین (ع‌) شناخته شده بوده است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه وعبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه(ماه صفر) (از سال 121)،روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌. روز سوم این ماه(صفر) از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

   روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند. و روزی است که جابر بن عبدالله بن‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۵:۲۹
سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۴ ب.ظ

پاسخ رهبرانقلاب به نامه معاون اول رئیس‌جمهور:

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه جهانگیری پرسیدند: اهتمام دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد تحسین آمیز است، لیکن این سمینارها و امثال آنها چه معجزه‌ای می‌کند؟ چرا اقدامی قاطع انجام نمی‌شود که نتیجه را مردم به‌صورت ملموس مشاهده کنند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۷:۰۴
سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

مراسم اربعین


مراسم زیارت عاشورا در غروب اربعین بعد از نماز مغرب و اعشا  همراه با پذیرایی شام برگذار می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۲۵
سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۴ ب.ظ

مراسم ویژه بانوان



فرا رسیدن ماه صفر ماه اسیری آل الله بر عموم عزاداران حسینی تسلیت و تعزیت باد.

به همین مناسبت به مدت 5روز مراسم عزاداری ویزه بانوان در موسسه برگذار می گردد:

زمان:از روز دوشنبه (17آذر) الی روز جمعه (21آذر)

از ساعت 10 صبح الی 11/30 ظهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۴

«مطهری و تحجر شیعی» گفتاری است از استاد حسن رحیم‌پور ازغدی که در تاریخ 6 اردی‌بهشت 1393 ایراد شد. ایشان در این گفتار به بازخوانی اندیشه‌ی شهید مرتضا مطهری پرداخته و از این ره‌گذر به آسیب‌شناسی مناسک دینی می‌پردازد. گوشه‌ای از گفتار شهید مطهری که در این سخنرانی مورد استناد قرار گرفته است در پی می‌آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۵:۰۶