نورالسّلام

موسسه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی
مشخصات بلاگ
نورالسّلام

برگزار کننده ی کلاس های قرآن در سطوح مختلف
رشت، خیابان مطهری، خواهر امام، نرسیده به حرم مطهر، روبروی پوشاک حبیب‌زاده، بن‌بست شهید بهشتی، پلاک 63، تلفن: 3221204-0131

طبقه بندی موضوعی

مدیر مؤسسه قرآنی نورالسلام رشت با اشاره به اینکه مبنای زندگی باید بر اساس قرآن و تعالیم ارزنده آن باشد، گفت: مبنای استحکام خانواده‌ها تربیت قرآنی کودکان است.

زهرا طلوعی، مدیر مؤسسه قرآنی نورالسلام شهرستان رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه گیلان، با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان کرد: مؤسسه قرآنی نورالسلام رشت از سال ۹۱ با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی کاملاً رسمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مبنای زندگی باید بر اساس قرآن و تعالیم ارزنده آن باشد، افزود: مبنای استحکام خانواده‌ها تربیت قرآنی کودکان است و با تربیت قرآنی کودکان می‌توان آینده‌ای روشن را برای آنان رقم زد، لذا باید مفاهیم قرآنی را به زبانی ساده برای کودکان بیان کنیم، اما متأسفانه خانواده‌ها به راهکارهای قرآنی ـ دینی آگاهی کمی دارند و همین مسئله باعث کم‌رنگ شدن تربیت قرآنی کودکان شده است.

طلوعی با اشاره به اینکه باید ملزومات کار قرآنی را فراهم کرد، متذکر شد: والدین به ملزومات کار آشنا نیستند و همین باعث شده تا فرزندان در زمینه‌های قرآنی ترقی و پیشرفتی نداشته باشند، در کنار خانواده‌هایی که به مسائل قرآنی توجه نمی‌کنند، خانواده‌هایی وجود دارند که به این مسئله توجه داشته و احکام الهی را رعایت می‌کنند.

والدین خود راغب و عامل به فرامین قرآنی باشند

مدیر مؤسسه قرآنی نورالسلام رشت با بیان اینکه پدر و مادرها نقش پررنگی در تربیت قرآنی کودکان دارند، بیان کرد: اگر والدین خود راغب و عامل به فرامین قرآنی باشند خود به خود فرزندان نیز به این سمت تمایل نشان داده و هدایت می‌شوند، امروزه ابزارها و امکانات زیادی در دسترس همگان قرار دارد که باید از این ابزارها و شیوه‌های نوین آموزشی برای تربیت قرآنی کودکان بهره برد و با استفاده از راهکارهای کارشناسی شده و تبلیغات رسانه‌ای، زمینه‌های تربیت قرآنی را در کودکان تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید زمینه‌های لازم را در این زمینه مهیا کنند، گفت: والدین باید الگویی مشهود و ملموس برای فرزندان خود باشند تا کودک نیز به این بخش رغبت و علاقه نشان دهد، لذا باید جذابیت و خلاقیت را در کارهای قرآنی لحاظ کرد و با زبان قابل فهم و روان برای کودکان مباحث قرآنی را تبیین کرد، دین بهترین مأمن و پناهگاه در مقابله با ناهنجاری‌‌ها است و انسان‌ها فطرت خداجو دارند که باید به تقویت این فطرت با استفاده از ابزارهای در دسترس از جمله شعر، موسیقی، فیلم و … پرداخت.

منبع: اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی مردمی استان گیلان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی